28صفر رحلت خاتم نبوت،عینیت قرآن کریم،حضرت رسول اکرم صلی علیه و آ

مردی از دنیا می رود که...

مردى از دنیا مى‏رود که دنیا، چشم انتظارش بود تا بیاید و دایره نبوت را در افق باز چشم‏هایش، به پایان برساند؛ مردى که دنیا چشم انتظارش نشست تا نقطه بگذارد بر انتهاى سطر پیامبرى و نامه رسالت را مُهر بنگارد با نقش نگین خاتمیت.

 

مردى از دنیا مى‏رود که آخرت را همچون پنجره‏اى دیگر بر نگاه‏هاى بشر گشود، تا بنگرند، تا بدانند که ساحل‏نشینان دنیا را روزنه‏اى هست که مى‏تواند به دریاى آخرت برساندشان؛ مردى که دنیا و آخرت را همچون دو چشم در کنار هم، همچون دو بال براى یک پرنده به تصویر کشید؛ مردى که دست‏هاى دنیا و آخرت را در دست هم گذاشت.

 

مردى از دنیا مى‏رود که انسان‏ها را گره زد به وظیفه خویش؛ مردى که زیر بازوى عقل را گرفت تا برخیزد، مرهم بر زخم‏هاى معنویت نهاد تا جان بگیرد و ایمان را همچون شعله‏اى همواره سوزان، در چراغدان جان و روان آدمى برافروخت تا از تیرگى‏ها نهراسد و در تاریکى‏ها نمیرد.

  

پیامبر مى‏رود؛ ولى...

 

نفس‏هاى آتشین تو، در کلمه کلمه معجزه جاویدانت تا همیشه زنده است و «کلام» ـ که اعجاز توست ـ هر بار با زبانى دیگر و بیانى دیگر، خوانده مى‏شود و اوج مى‏گیرد.

 کلام تو که همان کلام الهى است، همچون چشمه‏اى لایتناهى است و هنوز بر دشت‏هاى دور و کویر خشک جان‏هاى مرده نازل مى‏شود.

 هنوز صداى «إِقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذىِ خَلَقَ» است که مى‏آید و در غارهاى تفکر مشتاقان، نداى عرش را برمى‏انگیزد.

 هنوز صداى «اِقْرَأْ وَ رَبُّکَ الاْءَکْرَم»، دیدگان حقیقت طلب را به خوانش صحیفه‏هاى رحمت فرامى‏خواند و دست‏هاى شکرگزار را به نوشتن کتیبه‏هاى تفسیر.

 پیامبر خواهد رفت، ولى هر باره هزاران جان تحول یافته مثل پیامبر خواهند آمد و هزاران بار دیگر نغمه‏هاى الهام، دهان به دهان تکثیر خواهد شد.

 

28صفر رحلت پیغام دار آخرین، خاتم نبوت را نگین، حضرت رسول واپسین، عینیت قرآن کریم، حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله  را به پیشگاه مقدّس آقا امام زمان (عج) و تمامی مسلمانان جهان تسلیت عرض می کنم. 

 

برگرفته از: http://reza512.blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد